Veelgestelde vragen

En als ik de bestemming nu niet leuk vind?

Wij zullen er alles aan doen om een te gekke bestemming voor je te boeken. Als een bestemming echter tegen valt is dat natuurlijk balen. Maar stel je positief op het gaat om het avontuur. We zeggen niet voor niets: discover the unexpected!

Ik wil gegarandeerd naar de zon, kan dat?

Tja de zon kunnen we sowieso nooit garanderen maar wanneer je een suntrip boekt die dan gaan we er sowieso ons best voor doen om je naar de zonnigste gedeelte van Europa te sturen. Boek je een van de andere trips tja dan kun je echt overal terecht komen!

En, hoe zit het met een visum?

Indien je een visum nodig hebt, laten we je dat ruim van tevoren weten zodat je alle tijd hebt om dit te regelen. Er zijn natuurlijk veel landen waar wel een visa nodig is, maar waar je deze op het moment dat je binnenkomt direct kan regelen op het vliegveld (visa on arrival). In dat geval laten we je van tevoren weten dat er extra kosten gelden voor de visa en is er geen reden om je het land te vertellen.

Hoe kan ik betalen?

Aan het einde van de boeking dien je via iDeal te betalen.

Ik wil graag een van jullie reizen boeken maar net een paar dingen anders, is dit mogelijk?

Ja, dat is zeker mogelijk. Wij bieden namelijk ook reizen op maat aan. Een speciaal thema? Of langer op reis? Dat is mogelijk. Stuur ons even een berichtje met jullie wensen en we maken een voorstel op maat!

Kan ik een reis ook cadeau geven?

Jazeker, wie wilt er nu niet zo’n vet cadeau?! Bij het boeken vul je de gegevens in van de ontvanger zodat wij wel de juiste gegevens hebben voor het boeken. Geef dit aan bij de opmerkingen, dan zijn wij ook helemaal op de hoogte.

Kan ik nog annuleren?

Omdat we na betaling, gelijk voor jullie aan de slag gaan en rechtstreeks bij de bron reserveren, is het in principe niet mogelijk om te annuleren. Ook het wijzigen van je gegevens doen we in principe niet, omdat dit doorgaans veel kosten met zich meebrengt. Het is dus belangrijk om je gegevens goed aan te leveren. Willen jullie toch graag annuleren of wijzigen? Neem dan even contact met ons op, zodat we kunnen kijken wat we voor jullie kunnen betekenen.

Kan ik ook met een ID kaart reizen?

Uiteraard, lekker gemakkelijk. Echter, wanneer je aangeeft dat je met paspoort reist, zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden! Dit kun je ook aangeven bij het boeken.

Wat als ik niet mijn juiste gegevens heb ingevuld bij het boeken?

Bij het boeken is het erg belangrijk dat je de juiste gegevens invult. Wanneer je niet de juiste gegevens invult kan het zijn dat er op het vliegveld extra kosten bij jullie reis komen. Deze kosten komen voor jullie eigen rekening.

Ik ben nog geen 18, kan ik dan wel een reis bij jullie boeken?

Mocht er iemand van het reisgezelschap 18 jaar of ouder zijn dan is het geen probleem om een reis bij Tripprs te boeken. Zijn jullie echter 16 of 17 jaar is het mogelijk om een reis te boeken met toestemming van jullie ouders. Hiervoor vragen wij of een van de ouders een mail zou willen sturen naar info@tripprs.nl

Zijn jullie aangesloten bij ANVR, SGR en het calamiteitenfonds?

Wij boeken via een reisorganisatie die aangesloten zijn bij de ANVR, SGR en het calamiteitenfonds. Voor de laatste kun je zelf bepalen of je dit wilt afsluiten. Maar geloof ons die €2,50 kan een hoop ellende besparen en zullen wij dus altijd aanraden.

Kan ik ook steden aangeven waar ik absoluut niet naar toe wil?

Het is mogelijk om per reiziger 1 stad aan te geven waar je absoluut niet naartoe wilt. Wanneer je meerdere steden per persoon opgeeft kijken we alleen naar de eerste stad. Landen kunnen niet uitgesloten worden.

Krijg ik echt pas op het vliegveld te horen wat de bestemming is?

Het leukste is inderdaad om op het laatste moment pas te horen waar jullie reis naartoe gaat. Mochten jullie het graag eerder willen weten kunnen jullie dit tijdens het boeken, bij de opmerkingen, aangeven. Je krijgt dan drie dagen van te voren te horen wat de bestemming is. Voor de echte Tripprs beleving adviseren wij te wachten tot op het vliegveld!

Moet ik inentingen regelen?

In principe niet, je reist immers binnen Europa. Mocht je deze toch nodig hebben, laten we je dit ruim op tijd weten!

Stel, er gaat iets fout tijdens mijn reis. Hoe kom ik dan met jullie in contact?

Wij doen ons best om alles zo goed mogelijk te organiseren. Mocht er onverhoopt toch iets niet volgens plan verlopen kunnen jullie ons bereiken op het noodnummer: 030-2272614

Vanaf welk vliegveld vertrekken we?

Met het boeken van de vliegtickets houden wij altijd rekening met jullie woonplaats. Wij doen ons uiterste best om jullie te laten vertrekken van het dichtstbijzijnde vliegveld.

Komen we in een gedeelde kamer uit als we in een hostel slapen

Je hoeft nooit je kamer met vreemde te delen. Kies je voor de budgettrip kan het zijn dat je in een hostel uitkomt maar je hebt altijd een privékamer. Het kan wel zijn dat je de badkamer deelt.

Als we met drie personen boeken slapen we dan op één kamer?

Wanneer jullie met z’n 3e zijn gaan we altijd opzoek naar een kamer voor 3 personen. Mochten jullie hier andere wensen in hebben dan kunnen jullie contact met ons opnemen.

Ik lees dat ik alleen handbagage mag meenemen, wat houd dit in?

Je mag een koffertje meenemen met de volgende formaten: 55x40x20. Let hierbij op dat de vloeistoffen maximaal 100 ml mogen zijn en apart in een plastic zakje van 1 liter aangeboden moeten worden bij de controle. Wil je een extra koffer bij boeken kan dit nog tot 3 dagen voor de vlucht door contact met ons op te nemen.

Staat je vraag er niet bij?

No worries, stuur ons gewoon een mailtje!